Interim Management
Wij hebben dagelijks contact met bedrijven en organisaties in Noord-Holland Noord maar uiteraard ook met professionals die een overstap willen maken naar een andere werkgever. In deze gesprekken komt onder andere naar voren dat mensen met de juiste talenten en competenties nog steeds heel moeilijk te vinden zijn. En dat er soms een pas op de plaats wordt gemaakt om vacatures nog niet in te vullen, contracten niet te verlengen en dat er zelfs ontslagen verwacht worden. Dit heeft een direct effect op het aantal interim opdrachten. Goede redenen om een interim professional in te zetten zijn onder andere:
- Ter overbrugging naar een nieuwe vaste medewerker;
- Tijdelijke vervanging van een zieke collega;
- Extra werkzaamheden waarvan onduidelijk is of deze langere tijd nodig zijn;
- Sneller ingewerkt door een ruime ervaring in een soortgelijke rol;
- Wij streven er naar om binnen 24 uur inzicht te geven van de mogelijke interim professionals uit onze database en netwerk als u daar behoefte aan heeft.
Kenmerkend voor onze aanpak is om snel de juiste interim professional te vinden. U bepaalt zelf welke dienstverlening het beste bij u past.
Heeft u weinig tijd? Besteed het werk dan aan ons uit.
Wij zetten onze expertise en ervaring in om de interim opdracht en bijbehorende competenties nauwkeurig maar snel en doelgericht in kaart te brengen. Essentieel bij een interim opdracht is dat de doelstelling van de opdracht helder is; wat wordt er van de kandidaat verwacht en wanneer is hij/zij succesvol. In deze fase bespreken we ook de bandbreedte van het te verwachte tarief, de lengte van de opdracht, inzetbaarheid per week en de eventuele reis- en verblijfkosten.
Hierna volgen 4 stappen:
1. Werving
- Wij stellen het uiteindelijke wervingsprofiel op en benaderen kandidaten via filesearch in onze database;
- Wij publiceren de interim positie op de website van Regio Talent, middels een betaalde promotie op LinkedIn en vacaturesites en enkele malen via social media op onze bedrijfs- en persoonlijke accounts;
- Wij benaderen actief interim professionals met het juiste profiel op LinkedIn.
2. Selectie
- Wij beoordelen de gevonden kandidaten en selecteren hen op basis van de opgestelde selectiecriteria. De meeste kandidaten hebben wij al eerder gesproken tijdens een uitgebreid interview;
- Wij bewaren alle persoonlijke gegevens met toestemming van de kandidaten volgens de AVG norm;
- Wij stellen de meest geschikte kandidaten aan u voor via e-mail, inclusief toelichting en tarief. In de meeste gevallen betreft dat 1 tot 3 kandidaten.
3. Beslissing
- Er volgt een kennismaking met de kandidaten;
- U maakt de keuze welke interim professional de opdracht krijgt.
4. Aanstelling
- Regio Talent stelt overeenkomsten met u en met de interim professional op;
- Er volgt een ondertekening van de overeenkomsten;
- Wij geven toelichting over het urenregistratiesysteem;
- Twee maanden na de start vindt een evaluatiegesprek met u en de interim professional plaats.
Wilt u direct schakelen met één van onze consultants bel dan met 072 512 47 63 of stuur een e-mail naar v.smit@regiotalent.nl.